Kevään kuulumisia

Huhtikuu ja toukokuu on pitänyt sisällään paljon tapahtumia sekä hallitukselle että koko SMOL:n jäsenistölle. Heti huhtikuun alussa valittiin OAJ:lle uusi valtuusto, johon SMOL sai neljä varsinaista edustajaa sekä kolme varaedustajaa.

Hallitus kokoontui 22.4. Akava-talolla. Kokouksessa tehtiin viimeiset viilaukset viikonlopun kevätliittokokouksen järjestelyihin. OAO:n 28.4. pidettävään piirikokoukseen evästettiin etenkin uusia SMOL-valtuutettuja. Haastavien työehtosopimusneuvottelujen ajankohtaista tilannetta käytiin läpi tarkalla silmällä.

Kevätliittokokous pidettiin 23.4. – 24.4. Akava-talolla. Ohjelmassa oli sääntömääräisten asioiden lisäksi Niina Pyykkösen työhyvinvointiluento ”Mentalisaatio työhyvinvoinnin edistäjänä”. Illalla kävimme Musiikkiteatteri Kapsäkissä katsomassa esityksen Baritonien kosto. Ihmisten iloisuudesta illallisella oli pääteltävissä, että päivän anti oli erinomainen. Oli taas mukavaa tavata pitkästä aikaa SMOL:laisia lähietäisyydeltä! Syksyllä taas lisää!

Kevätliittokokouksen tunnelmia kuvina on nähtävissä Instagramin kohokohdissamme

OAJ:n uusi valtuusto (2022 – 2026) kokoontui 9.5. – 11.5. Paikalla olivat SMOL-valtuutetut Hanna-Maija Aarnio, Tuire Arpalahti, Manne Karjalainen (varavaltuutettuna Anna Villbergin tilalla) sekä Eero Kolari. Paljon oli asiaa ja OAJ:n uusi puheenjohtaja saatiin valittua valtuuston vahvalla tuella. Vielä kerran onnea Katariina Murrolle valinnasta! SMOL:n ääntä pidettiin vahvasti esillä valtuustossa.

Suomen musiikinopettajien liitto ry:n hallitus piti kokoukset sekä 14.5. että 21.5. Kokouksissa käsiteltiin SMOL:n OKKA-säätiön apurahojen jakoa, SMOL:n edustajien nimeämistä OAJ:n valmisteluorganisaatioon sekä aloitettiin suunnittelemaan tulevan syksyn tapahtumia. Laittakaa kalentereihin jäsenseminaari 10.9. – 11.9.

Suomen musiikinopettajien liitto toivottaa jäsenilleen rentouttavaa kesää!