Vaalivaliokunta tiedottaa - asetu ehdolle hallitukseen!

SMOL:n kevätliittokokous asetti vaalivaliokunnan valmistelemaan syysliittokokouksessa 27.11.2021 toimitettavia henkilövaaleja. Syysliittokokous valitsee hallituksen puheenjohtajan, varsinaiset jäsenet henkilökohtaisine varajäsenineen erovuorojärjestyksen mukaan vapautuville paikoille seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi.

Äänioikeutta voivat käyttää paikalla olevat SMOL:n jäsenyhdistysten valtuuttamat kokousedustajat ja jäsenyhdistyksiin kuulumattomat henkilöjäsenet. Kullakin jäsenyhdistyksellä on yksi ääni jokaista alkavaa kymmentä jäsentä kohti. Henkilöjäsenillä on yksi ääni kullakin. Huom! Yhdistysten toimittamissa valtakirjoissa pitää olla yhdistyksen nimenkirjoittajien allekirjoitukset (2 kpl).

Hallituksen kokoukset pidetään kerran kuukaudessa, yleensä lauantaisin klo 10–15 (ei kesä- ja heinäkuussa), tarvittaessa puhelinkokouksina arkiaamuisin tai sähköpostikokouksina. Lisätietoja tehtävistä antaa puheenjohtaja Anna Hoffren (anna.hoffren@kuopionkonservatorio.fi).

Jotta ehdokkaisiin olisi mahdollista tutustua jo etukäteen, näillä verkkosivuilla julkaistaan lyhyet henkilöesittelyt. Ehdolle asettuvia pyydetään tätä varten lähettämään esittelyteksti ja kuva tiedottaja Eero Kolarille (eero.kolari@gmail.com) viimeistään keskiviikkona 10.11.2021. Lähettämällä esittelysi annat suostumuksesi siihen, että se julkaistaan verkossa, ja vaalista mainitaan sosiaalisessa mediassa. Muussa tapauksessa voit asettua ehdolle liittokokouksessa entiseen tapaan.

Esittelytekstistä tulisi käydä ilmi seuraavat asiat, haetko:

• hallituksen puheenjohtajaksi
  • haetko hallituksen varsinaiseksi jäseneksi, varajäseneksi vai kumpaankin vaihtoehtoon
  • jäsenyhdistys vai oletko henkilöjäsen
  • oppilaitos ja sen sijaintipaikkakunta
  • työtehtävien laatu ja koulutusaste
  • onko oppilaitos kunnallinen vai yksityinen
  • keskeiset aiemmat ja nykyiset järjestötehtävät
  • muu paikallinen ja valtakunnallinen toiminta liiton tavoitteiden edistämiseksi
  • näkemyksesi niistä asioista, mitä ensisijaisesti haluat ajaa hakemassasi tehtävässä

Esittelytekstin pituus on korkeintaan puheenjohtajaehdokkailta 250 sanaa ja hallituksen varsinaisten ja varajäsenten osalta 150 sanaa. Ehdokkaaksi voi ilmoittautua myöhemminkin, jopa vasta liittokokouksessa paikan päällä. Kaikki ehdokkaat saavat tilaisuuden esittäytyä vielä kokouksessa ennen äänestyksiä.

Henkilövaalien ehdokkaat ovat nähtävillä näillä verkkosivuilla 15.11. 2021 alkaen.

Erovuorossa ovat:

Puheenjohtaja: Anna Hoffrén
Varsinaiset jäsenet: Eero Kolari, Marek Pazdzior, Salla Vanhanen ja Anna Villberg
Varajäsenet: Merja Eskelinen, Juhana Lindström, Johan von Schantz ja Lauri Vaahtoranta

Vaalivaliokunnan kokoonpano:

Mirja Kopra (puheenjohtaja), Mikko Ikäheimo, Johannes Lintunen, Annamari Porjamo, Pauliina Puukko ja Marja-Leena Tuomola.

AKTIIVINEN LIITTO TARVITSEE AKTIIVISIA TOIMIJOITA!