SMOL:n kevätliittokokous pidettiin 17.4.2021

Suomen musiikinopettajien liitto ry:n kevätliittokokous pidettiin etäkokokouksena lauantaina 17.4.2021. Kokouksen fyysinen pitopaikka oli Akava-Talo.

Alun musiikkiesityksenä oli kaunista kitaramusiikkia Itä-Helsingin musiikkiopistosta. Oppilaat Antti Nykänen ja Aaro Piirainen tulkitsivat J .Cardoson Milongan. Opettajana Mikko Ikäheimo.

Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Anna Tastula, sihteeriksi Kirsi Meriranta ja pöytäkirjantarkastajiksi Säde Heikinheimo ja Pauliina Puukko.

SMOL:n varapuheenjohtaja Anna Villberg esitteli kokousväelle toimintakertomuksen vuodelta 2020. SMOL:n puheenjohtaja Anna Hoffren esitteli tilinpäätösasiakirjat vuodelta 2020. Kokous hyväksyi toimintakertomuksen ja myönsi tili- ja vastuuvapauden. Koronasta johtuen liiton talous on erittäin hyvä. Mirja Kopra esitteli vaalivaliokunnan tehtävät ja kokous asetti vaalivaliokunnan valmistelemaan syysliittokokouksen henkilövalintoja. Jäseniltä ei ollut tullut aloitteita liittokokouksen käsiteltäväksi. Sääntömääräiset asiat saatiin käsiteltyä ennen lounastaukoa.

Tauolla venyteltiin niska-hartiaseutua. Fysioterapeutti Tuula Schoultz oli tehnyt liittokokouslaisille parikymmenminuuttisen ohjevideon.

Lounaan jälkeen kokousväki sai nauttia kahden erinomaisen kouluttajan esityksistä.

Opetusneuvos Marjo Rissanen opetushallituksesta esitti tutkittua tietoa luovuudesta ja taidon opettamisesta. Esitys perustui Rissasen väitöstutkimukseen: https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/51643

OAJ ry:n viestintäpäällikkö Heikki ”Hese” Pölönen esitteli valtakunnallista Opettajuuden arvostus -kampanjaa, jolla halutaan kasvattaa opettajuuden arvostusta. Kampanjassa voivat olla mukana kaikki opettajat! Kampanjaan voit tutustua linkistä: https://www.oaj.fi/kampanjat/tehdaan-tulevaisuuksia/