SMOL:n syysliittokokous järjestettiin 23.1.2021

Koronarajoitusten vuoksi siirretty SMOL:n liittokokous järjestettiin 23.11.2021. Kokous toteutettiin etäkokouksena ja kokouksen toimihenkilöt kokoontuivat rajoitusten mukaisesti Akava-talolla.  Liittokokousedustajat osallistuivat kokoukseen etäyhteyden kautta. Saimme paljon oppia; OAJ:n päätöksellä kaikki kokoukset tullaan järjestetään etänä toukokuun alkuun asti keväällä 2021, joten myös tuleva SMOL:n kevätliittokokous järjestettäneen vastaavalla tavalla kuin nyt järjestetty syysliittokokous.

Ennen kokouksen virallista avausta kuulimme kahta Vantaan musiikkiopiston lasten lied –paria, jotka esittivät kokoukselle kaksi kappaletta. SMOL:n puheenjohtaja Anna Hoffren avasi kokouksen virallisen osuuden ja kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Anna Tastula.

SML:n puheenjohtaja ja Pirkanmaan musiikkiopiston rehtori Jouni Auramo esitteli kokouksen seminaariosuudessa musiikkikoulutuksen visio 2030 julkaisun. Visiossa korostuu genrevapaa yhtenäisyys, opetuksen helppo saavutettavuus ja opetus tapahtuu kestävällä arvopohjalla. Visioon voi tutustua hankkeen nettisivulla ja Jouni Auramon esitys tulee nettisivullemme. Anna Hoffren kiitti työryhmää työstään ja kommentoi positiivisena asiana mainintaa johtamisen koulutuksen lisäämisestä sekä musiikkikoulutuksen kehittämiseen tähtäävän ohjausryhmän muodostamista. SMOL katsoo, että sen läsnäolo tässä ohjausryhmässä olisi tärkeä ja arvokas asia. Musiikkikoulutuksen 2030 vision osana oleva nuorten visio oli hyvin toiveita antava, työllemme on selkeästi tarvetta tulevaisuudessakin.

Kokouksen sääntömääräisissä asioissa hyväksyttiin liiton toimintasuunnitelma 2021, jäsenmaksun suuruus, hallituksen kokouspalkkiot, tilintarkastajan ja toiminnantarkastajan palkkiot sekä valitttiin tehtäviä hoitavat henkilöt, hyväksyttiin talousarvio 2021, sekä valittiin hallitukseen erovuoroisten tilalle neljä varsinaista jäsentä sekä neljä varajäsentä.

Hallitus 2021

Anna Hoffren, puheenjohtaja

Tuire Arpalahti, varalla Kirsi Meriranta

Mikko Ikäheimo, varalla Heli Väisänen

Manne Karjalainen, varalla Lauri Hannu

Eero Kolari, varalla Johan von Schantz

Annina Lehto, varalla Artturi Winstén

Marek Pazdzior, varalla Merja Eskelinen

Salla Vanhanen, varalla Lauri Vaahtoranta

Anna Villberg, varalla Juhana Lindström

Kokouksesta todettakoon, että olimme uuden äärellä, oli hyvä että harjoittelimme kokousasioita jo etukäteen ja OAJ:n ITC:lle ja sihteerillemme Minna Sarssi-Kaunistolle kuuluvat valtavat kiitokset! Kiitokset myös Minttu Siitoselle todella hyvästä taukojumpasta, jota tosiaan voi käyttää jatkossa vaikkapa etäopetuksen lomassa. Ohessa linkki jumppaan!