Syysliittokokouksen satoa

SMOL:n syysliittokokous 2019 pidettiin 23.-24.11. Akava-talossa. Liittokokouksessa toimitettiin puheenjohtaja- sekä hallitusvaali.

SMOL:n puheenjohtajaksi kaudelle 2020-2021 valittiin Anna Hoffrèn.

SMOL:n hallituksen varsinaisiksi jäseniksi kaudelle 2020-2021 valittiin:

Anna Villberg (Vantaa)

Salla Vanhanen (Pori)

Eero Kolari (Tampere)

Marek Pazdzior (Kuusamo)

Varajäseniksi valittiin:

Juhana Lindström (Helsinki)

Lauri Vaahtoranta (Hyvinkää)

Johan von Schantz (Porvoo)

Merja Eskelinen (Tampere)

Lisäksi Anna Villbergiltä vapautuneelle hallituksen varajäsenen paikalle kaudelle 2020 valittiin Maritta Heliö (Jyväskylä).

Kokoukseen osallistuneet jäsenet sekä kutsuvieraat saivat kouluttajaksi OAJ:n koulutusjohtaja Heljä Misukan, sekä taiteilijavieraaksi juuri maailman parhaimmistoon kuuluvana blueskitaristina tunnustusta saaneen Erja Lyytisen. Virkistysohjelmaan valittu kansallisoopperan CircOpera-tuotanto hurmasi taiteiden ja taitojen kavalkadilla, ja herkullinen illallinen Mamma Rosassa viimeisteli kokonaisuuden.

Syysliittokokouksessa perehdyttiin taidekasvatuksen mahdollisuuksiin koulutuspolitiikan kentällä. Koulutusta vetämässä oli OAJ:n koulutusjohtaja Heljä Misukka.

Sunnuntain kokouspäivänä käsiteltiin sääntömääräiset asiat toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2020, sekä jäsenmaksun suuruus, maksuaika ja kantotapa. SMOL:n 1. varapuheenjohtaja Tuire Arpalahti esitteli SMOL:n jäsenkyselyn analyysin. Kyselyllä selvitettiin työaika- ja työnkuvan muutoksia koskien taiteen perusopetuksen opetussuunnitelmauudistusta. Aiheesta virisi aktiivinen keskustelu kokousväen kesken. Liittokokouksen päätteeksi kajahti yhteislaulu Arvon mekin ansaitsemme Suomen maassa suuressa.

Virkistävää taukoverryttelyä SMOL:n hallituksen jäsenen Kari Tikkalan ohjauksessa.
Punertaa marjat pihlajan -pantomiimi.

SMOL kiittää kokoukseen osallistujia hienosta liittokokouksesta, ja onnittelee puheenjohtajaa sekä uutta hallitusta!