Syysliittokokous siirtyy koronarajoitusten vuoksi tammikuuhun 2021

Pääkaupunkiseudun kaupungit, THL ja HUS ovat ilmoittaneet tiedotustilaisuudessa pe 20.11.2020 uusista rajoituksista koskiekoronavirusepidemian leviämisen ehkäisyä. Etelä-Suomen aluehallintoviraston päätöksellä 23.11.2020 alkaen sisätiloissa järjestettävien yleisötilaisuuksien enimmäishenkilömäärä tulee rajoittaa 20 henkeen. Päätös on annettu kolmeksi viikoksi ja sitä perustellaan pääkaupunkiseudun virustilanteen siirtymisellä leviämisvaiheeseen.

Tästä syystä SMOL:n hallitus on kokouksessaan la 21.11.2020 päättänyt, että la 28.11.2020 pidettäväksi kutsuttu syysliittokokous siirretään pidettäväksi tammikuussa, la 23.1.2021. SMOL:n hallitus päättää la 28.11.2020  siirrettävän liittokokouksen vaalijärjestelyistä ja muista kokoukseen liittyvistä asioista.

23.1.2021 pidettävä liittokokous tullaan järjestämään ns. hybridikokouksena, eli vallitsevien rajoitusten mahdollistaman osallistujamäärän ja etäyhteyden kautta yhdessä. Kokouspaikkana tulee toimimaan Akavatalo Helsingissä.

Hybridikokousmallissa toimivaa äänestystekniikkaa kehitetään yhdessä OAJ:n tietohallinnon ammattilaisten kanssa. Vaalivaliokunnan puheenjohtaja osallistuu näihin kokouksiin.